Castane - Beneficiile consumului de castane

Castanele reprezinta o sursa foarte buna de potasiu, benefic in scaderea tensiunii arteriale. Totodata, contin o cantitate importanta de cupru dar si mangan si seleniu, care joaca un rol important in reactiile antioxidante si anti-inflamatorii ale organismului. In plus, castanele au in componenta Vitamina C, vitamine din complexul B si acid folic.

Castanele au continut scazut de grasimi si proteine dar ridicat in carbohidrati si apa comparativ cu alte alune si seminte. Daca nu sunt depozitate in mod corespunzator, castanele proaspete se pot usca rapid si mucegaiesc cu mult inainte de termen.


Cum se prepara piureul de castane
Se cresteaza putin coaja castanelor ca sa nu explodeze la fiert, ca si la copt de altfel, apoi se pun la fiert in apa timp de 40 de minute.

Cum se prepara castanele coapte
Se crestează cojile castanelor fara a atinge miezul castanei. Castanele crestate se pun intr-o tava, apoi se stropesc cu putina apa, dupa care se pun la prajit in cuptorul preincalzit la 120 de grade Celsius, timp de 40 de minute.

Modalitati de a include mai multe castane in alimentatie

- adauga castane fierte decojite la placinte pentru un gust deosebit
- includerea castanelor fierte in supa
- adauga piure de castane fierte in piureul de cartofi
- include castanele in prepararea deserturilor

Valori nutritionale pentru 70 de grame de castane coapte

Calorii: 206 Kcal
Grasimi: 1.9 g
Carbohidrati: 44.5 g
Proteine: 2.7 g
Fibre:4.3 g
Indice glicemic: Scazut

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu