Alimente picante

De ce e bine sa consumam alimente picante:

1. Protejeaza mucoasa stomacului

Multi oameni inca mai cred ca ardeiul iute irita stomacul si provoaca ulcere gastrice. Acest mit a fost combatut de catre un corp de cercetare care a dovedit contrariul. Cercetatorii au acum convingerea ca capsaicina inhiba secretia de acid si efectiv stimuleaza secretiile alcaline si mucusul, precum si fluxul sanguin catre mucoasa stomacului, care poate ajuta in prevenirea si vindecarea ulcerelor. Daca ai un stomac slab, consuma alimente picante!


2. Mentine inima sanatoasa

Studii recente au aratat ca un consum de ardei iute in mod regulat poate ajuta sistemul cardiovascular, in mai multe moduri. Un studiu din 2006 realizat de cercetatorii australieni a aratat ca un consum regulat de chili, timp de 4 saptamani scade oxidarea LDL-colesterol (oxidarea LDL-colesterol este asociata cu ateroscleroza si alte complicatii). In plus, un studiu chinez publicat in luna august 2010 a demonstrat ca, consumul de ardei iute poate relaxa peretii vaselor de sange si previne hipertensiunea arteriala.

3. Ajuta la prevenirea cancerului

Numeroase studii au fost efectuate pentru a examina proprietatile anti-cancer ale capsaicinei. De exemplu, un studiu publicat in aprilie 2010, de catre cercetatorii de la "Medicine Edwards School from West Virginia" a sugerat ca capsaicina poate inhiba proliferarea celulelor de cancer pulmonar. Unele studii au indicat faptul ca capsaicina poate provoca moartea celulelor canceroase, lasând intacte celulele sanatoase.

4. Reduce riscul de Diabet de Tip 2

Intr-un studiu publicat in 2009, un grup de cercetatori thailandezi au masurat nivelul glicemiei participantilor dupa o masa, si au descoperit ca nivelul de zahar din sange a fost mai mic in grupul care a mancat ardei iute. intr-un studiu australian, de asemenea, publicat in 2006, cercetatorii au aratat ca este nevoie de mai putina insulina pentru a scadea glicemia in cazul persoanelor a caror masa a continut si ardei iuti. Acest lucru confirma faptul ca cei care se bucura de ardeiul iute pot reduce riscul unui nivel ridicat de insulina in sange, care este o tulburare asociata cu diabetul de tip 2.

5. Inlocuieste sarea

Suntem cu totii incurajati sa reducem consumul de sare din alimentatie. Folosind condimente, cum ar fi diferitele sortimente de Hot Chili Peppers (ardei iute, ardei jalapeno si ardei iute rosu), putem oferi un "imbold" unui fel de mancare. Astfel, vei uita de sare atunci cand aromele condimentate explodeaza pe limba ta ca focurile de artificii.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu