Cate fructe si legume trebuiesc consumate zilnic

Fructele si legumele sunt bogate in vitamine, minerale, fibre si au un continut scazut de grasimi. Cercetarile efectuate la nivel mondial arata ca a manca cinci portii de fructe si legume pe zi contribuie la reducerea cazurilor de boli, cum ar fi bolile cardiovasculare si unele forme de cancer.

Este foarte important deoarece corpurile noastre au radicali liberi sau substante care produc reactii inflamatorii in corpul nostru. Fructele si legumele sunt bogate in ceea ce noi numim antioxidanti si cercetarile arata ca un consum de 400 g pe zi, care inseamna aproximativ cinci portii de fructe si legume, va asigurati protectia impotriva radicalilor liberi.


O portie de fructe este alcatuita din:
- o banana
- o para
- un mar
- o portocala
- o mana de struguri, de cirese sau capsuni

De asemenea puteti consuma cu incredere si fructe uscate daca va plac. Recomandat este si consumul unui pahar de suc de fructe neindulcit - acesta este bogat in fibre naturale.

O portie de legume este alcatuita din:

- un bol cu salata
- o bucata de 5 cm de castravete
- un morcov
- o rosie de marime medie
- 3 linguri din orice tip de legume conservate vor fi luate in considerare ca o portie din cele 5

Fasolea si boabele de leguminoase se consuma doar o data pe zi. Asadar, 3 linguri de boabe de orice leguminoasa - fasole, naut sau boabe de fasole. Motivul este ca acestea nu au acelasi continut de substante nutritive ca alte fructe si legume.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu